Structs
Structs
, Go programlama dilinde, farklı veri türlerini içeren bir veri yapısıdır. Bu yapıda, farklı veri türlerine sahip verileri bir arada tutabilir ve bu veriler üzerinde işlemler yapabilirsiniz.
Bu örnekte, Person
adlı bir struct
oluşturulur ve Name
adlı bir string
türünde ve Age
adlı bir int
türünde iki adet özellik tanımlanır. var
anahtar kelimesi ile p
adlı bir Person
türünde değişken tanımlanır. p
değişkeninin Name
ve Age
özellikleri, p.Name
ve p.Age
ifadeleri kullanılarak atama işlemi yapılır ve fmt.Println()
fonksiyonu ile p
değişkeni ekrana yazdırılır. Ayrıca p.Name
ve p.Age
ifadeleri kullanılarak, Name
ve Age
özellikleri ayrı ayrı ekrana yazdırılır.
Bu örnekte, Rectangle
adlı bir struct
oluşturulur ve width
adlı bir float64
türünde ve height
adlı bir float64
türünde iki adet özellik tanımlanır. area
adlı bir fonksiyon, Rectangle
türünde bir parametre alır ve dikdörtgenin alanını hesaplar. Fonksiyonun döndürdüğü sonuç, dikdörtgenin alanıdır. r
adlı bir Rectangle
değişkeni oluşturulur ve width
ve height
özelliklerine 3.0
ve 4.0
değerleri atanır. r.area()
ifadesi kullanılarak, dikdörtgenin alanı hesaplanır ve sonuç ekrana yazdırılır.
Sorular
Aşağıdaki Golang kod parçasında, "Person" isimli bir struct tanımlanmıştır. Bu struct, "name" ve "age" isimli iki özellik içerir.
Soru 1: Bu struct tipinde bir değişken tanımlamak için hangi kodu kullanmanız gerekir?
A) person := Person{}
B) person := Person
C) person := new(Person)
D) person := make(Person)
Soru 2: Bu struct tipindeki bir değişkenin "name" özelliğine erişmek için hangi kodu kullanmanız gerekir?
A) person.name
B) person[0]
C) person["name"]
D) person.get("name")
Last updated